Prozkoumejte všechny služby z energetického sektoru, které nabízí platforma ENERGY-HUB

Umělá inteligence přináší nové možnosti ve správě 5G sítí

14. 01. 2021
10:00
pram.cz Kateřina Čejková

Rychlý technologický vývoj představuje pro poskytovatele telekomunikačních služeb možnost začít využívat umělou inteligenci. Devět z deseti poskytovatelů telekomunikačních služeb se shoduje, že AI je pro kvalitní zákaznickou zkušenost s 5G klíčová. Sítě bez nutnosti zásahu obsluhy mají jednodušší správu a obsluhu.

# technologie
# TZ
Umělá inteligence přináší nové možnosti ve správě 5G sítí

Poskytovatelé telekomunikačních služeb stojí na začátku letošního roku před důležitými obchodními výzvami: snižování provozních nákladů, komplexita sítí a provoz i monetizace 5G sítí. Jejich řešení se může skrývat v zavedení systémů umělé inteligence (AI). V dnešní podobě představují sítě směsici několika technologií s cílem uspokojit tržní poptávku. Tlak na rychlé splnění nových uživatelských požadavků přináší další komplikace, kterým je potřeba čelit.

Sítě mobilních operátorů jsou stále složitější a dospívají postupně do bodu, kdy je už nebudou moci spolehlivě obsluhovat pouze lidé. Odborníci ze společnosti Ericsson se v jednom z reportů věnují využití automatizace a umělé inteligence pro vylepšení uživatelské zkušenosti. Devět z deseti poskytovatelů telekomunikačních služeb se shoduje, že AI je pro kvalitní zákaznickou zkušenost s 5G klíčová.

Výpočetní kapacita se zdvojnásobuje zhruba každých 18 měsíců. To umožňuje rychlá vylepšení softwaru, která rozvíjejí možnosti využití AI a algoritmů. Objevuje se tak příležitost k rychlému technologickému vývoji, díky kterému bude možné pochopit a interpretovat složité procesy probíhající v sítích poskytovatelů služeb.

Nové služby se zavádějí čím dál rychleji do čím dál složitějších sítí. To vyvolává potřebu vyšší automatizace jejich správy s minimalizací manuálních zásahů. AI představuje klíčovou technologii na cestě k sítím bez nutnosti zásahu obsluhy (tzv. zero-touch networks). Díky využití umělé inteligence se mohou poskytovatelé služeb lépe vypořádat s rostoucím počtem parametrů, které síť vyžaduje, a uživatelům systému AI pomůže využívat ho na výrazně vyšší úrovni. AI systém by neměl pouze reagovat na požadavky lidského uživatele, ale přicházet s vlastními předpověďmi, doporučeními a rozhodnutími. Proto je klíčové, aby umělá inteligence pochopila obchodní cíle poskytovatelů služeb a uživatele systému.

Umělá inteligence musí být v produktech a službách, které síť využívá, zakomponovaná od samého začátku. Díky tomu mohou být všechny operace řízené na základě vygenerovaných dat. Při navrhování operačních podpůrných systémů s využitím AI se odborníci ze společnosti Ericsson zaměřují nejen na vytváření přesnějších modelů a algoritmů. Nejdůležitější je pro ně důvěra budoucích uživatelů těchto řešení. Jedná se o systém, který bude přijímat kritická rozhodnutí ovlivňující výkon celé sítě, a oni mu musí předat ty nejdůležitější úkoly.

související články

Nespokojených zákazníků o třetinu ubylo: Ombudsman ČEZ loni řešil nejméně podnětů za posledních 8 let

26. 01. 2021
14:32
ČEZ

Firemní ombudsman ČEZ napíná své síly ve prospěch zákazníků již 11 let. Za tu dobu řešil přes 8000 podnětů a vyhověl zhruba každému desátému žadateli o přezkum. V posledních letech ale více než pochybení společností ČEZ hraje v počtu uznaných…

# TZ

INFORMACE Z JE TEMELÍN 17 / 2021

26. 01. 2021
09:33
ČEZ

První i druhý blok je v provozu. Pomocné systémy elektrárny pracují podle provozní potřeby bloků.

# jádro
# elektřina
# TZ

Informace z JE Dukovany 26/1/2021

26. 01. 2021
09:33
ČEZ

Bloky č. 2, 3 a 4 jsou provozovány na 100% výkonu. Blok č. 1 je v odstávce. Provozní systémy elektrárny pracují podle potřeb…

# jádro
# elektřina
# TZ

Energetické komunity ovládly Modernizační fond. Žádat mohou o finance ze tří programů

26. 01. 2021
09:00
frankbold.org

I přes velký tlak energetického a teplárenského průmyslu, se povedlo dosáhnout nečekaného navýšení dostupných financí z…

# elektřina
# politika
# TZ
# dotace

Dobití elektromobilu za pět minut. Baterie už se dá vyrobit, naráží však na překážky

26. 01. 2021
00:31
Hospodářské Noviny

Pět let po dávno zapomenutém představení revoluční baterie od izraelského start-upu StoreDot se tato firma vrací na scénu s…

# automotive
# elektřina
# technologie
# AKU-BAT

14. medzinárodná konferencia ENEF 2020

09. 02. 2021 - 10. 02. 2021
Hotel DIXON, Banská Bystrica, SK
14. ročník Medzinárodnej konferencie "enef" nadväzuje na úspešnú históriu konania tohto podujatia, ktoré sa v dvojročnej periodicite organizuje na Slovensku už od roku 1994. Téma konferencie je „ČISTÁ, BEZPEČNÁ A EFEKTÍVNA ENERGETIKA PRE ĽUDÍ". - původní termín říjen 2020.

Příležitosti v dekarbonizované energetice

18. 02. 2021 09:30 - 12:00
Seminář bude věnován především   odhadu vývoje energetiky (Best Estimate) především v období do roku 2030 s výhledem do roku 2050 odhadu vývoje cen energetických komodit možnostem financování projektů v energetice v rámci dekarbonizace příkladům realizací rozvojových projektů v energetice (flexibilita, nové zdroje) Na semináři vystoupí odborníci EGÚ Brno a výkonný ředitel COGEN Czech Milan Šimoník.

e-SALON

11. 03. 2021 - 14. 03. 2021
PVA EXPO PRAHA, Beranových 667, 199 00 Praha 9 - Letňany
Specializovaný odborný veletrh zaměřený především na kontraktační jednání s tuzemskými  a zahraničními vystavovateli, výrobci a obchodníky.

ENERGY-HUB je moderní nezávislá platforma pro průběžné sdílení zpravodajství a analytických článků z energetického sektoru. V rámci našeho portfolia nabízíme monitoring českého, slovenského i zahraničního tisku.

54834
Počet publikovaných novinek
1775
Počet publikovaných akcí
601
Počet publikovaných článků
ENERGY-HUB využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování jakéhokoli obsahu či jeho části veřejnosti je bez předchozího souhlasu výslovně zakázáno.
Drtinova 557/10, 150 00 Praha 5, Česká republika